پاورپوینت اصول مذاکرات در پروژه ها

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
بخشی از متن :
مقدمه:
در لغت‌نامه، مذاکره به معنای بحث و گفت‌وگو معنا شده است اما در دنیای حرفه‌ای و در زندگی اجتماعی امروز ما، مذاکره می‌تواند معنایی تخصصی‌تر و متفاوت‌تر داشته باشد؛ معنایی که اگر به درستی قوانین و اصول آن را یاد بگیریم، می‌توانیم در هر جایگاهی برای رسیدن به اهداف خود، از آن استفاده کنیم
اصول و فنون مذاکره یکی از مهارت‌های مهم برای موفقیت در کار و زندگی است. به عنوان فروشنده و خریدار، در جایگاه مدیر یا کارمند، در نقش مادر و پدر و همسر و فرزند، هنگام آموزش دیدن و آموزش دادن و به عنوان سیاستمدار و سیاستگذار به فن مذاکره نیاز داریم.
مذاکره چیست؟
مذاکره، نوعی بحث است که برای حل ‌و ‌فصل اختلافات و دستیابی به توافق، بین دو یا چند طرف صورت می‌گیرد. به‌طور کلی مذاکره جایی به سازش منجر می‌شود که هر طرف به نفع طرفین دیگر، امتیازاتی را اعطا کند.
در تعریف امروزی، مذاکره زمانی انجام می‌شود که حداقل دو فرد برای رسیدن به هدفی با یکدیگر به تعامل بپردازند. بنابراین نمی‌توان آن را یک سخنرانی یک‌طرفه دانست. بلکه فرایندی تعاملی است و می‌تواند منجر به نتیجه برد - باخت یا برد - برد و حتی باخت - باخت شود.
مذاکرات اغلب در محیط کار انجام می‌شوند و ممکن است بین همکاران، بخش‌های مختلف یا بین کارمند و کارفرما اتفاق بیفتند.
مذاکره یکی از مهم‌ترین کارها در تجارت است که تاثیر غیرقابل انکاری بر کسب ‌وکارها دارد.

فهرست مطالب:
مقدمه
مذاکره چیست؟
مراحل فرایند مذاکره
انواع مذاکره
مهارت های مذاکره
با استراتژی وارد جلسه مذاکره شوید
مذاکره غیرحرفه‌ای بدون استفاده از اصول مذاکره
عوامل تخریب کننده مذاکرات حرفه ای
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1744 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:3,523 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    این فایل پاورپوینت قابل ویرایش در قالب pptx می باشد.

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت