آموزش ساخت دیمر 1000 وات AC

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک و مخابرات
در آموزش ساخت دیمر 1000 وات AC شما یاد می‌گیرید که چگونه یک Dimmer برای کنترل وسایل برقی که با جریان متناوب کار می‌کنند بسازید.

دیمر چیست؟

به هر مدار الکترونیکی که بتواند مقدار ولتاژ را برای مصرف کننده‌هایی مثل لامپ، موتور و... تنظیم کند و موجب کم و زیادشدن سرعت، نور یا قدرت مصرف کننده شود دیمر می‌گویند.

کاربرد Dimmer AC چیست؟

از دیمر ac برای کنترل روشنایی لامپ اتاق، آباژور، موتورهای یونیورسال (جاروبرقی، دریل، چرخ خیاطی و...)، سنگ‌فرز و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.
اما موتورهای روتور قفسی به علت ساختار خاص آنها که وابسته به موج سینوسی هستند، به درستی کار نکرده و در صورت استفاده از دیمر توانشان به شدت کم می‌شود. مثل موتور فن آشپزخانه.

مزایای استفاده از دیمر چیست؟
به طور کلی یکی از بهترین تجهیزاتی که به کمک آن می‌توان در مصرف برق صرفه‌جویی کرد Dimmer است. زیرا دیمر با کاهش ولتاژ ورودی به مصرف کننده، جریان مصرفی را کاهش داده و تا حد زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

همچنین سبب افزایش عمر مفید تجهیزات الکتریکی نیز می‌شود؛ زیرا کاهش ولتاژ، از ورود شوک و نوسان به مدار جلوگیری می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از دیمر می‌توان به جلوه‌های بصری زیبایی اشاره کرد که به کمک دیمر و کم و زیاد کردن نور می‌توان ایجاد کرد.

توضیحات تكمیلی و قدم به قدم مونتاژ، سیم کشی، ابعاد برد، نحوه راه‌اندازی و استفاده از آن در جزوه آموزش ساخت دیمر 800 وات AC بطور كامل تشریح شده است.

ویژگیهای برتر مدار دیمر 1000 وات AC
طراحی در ابعاد کوچک ؛ بطوریکه می توان آن را در بیشتر جعبه‌های پلاستیکی یا فلزی موجود در بازار جاسازی کرد.
قابلیت ویرایش؛ شما می‌توانید فایل شماتیک و PCB این مدار را در نرم افزار Altum Designer یا Proteus ویرایش کرده و تغییراتی مثل حذف یا تغییر لوگو ، تلفن ، لینک سایت و دیگر نوشته‌های روی برد را به دلخواه خود انجام دهید.
هزینه ساخت بسیار اندک؛ مدار دیمر 1000 وات AC را می‌توانید با کمترین هزینه بسازید و از آن برای کنترل وسایل برقی خود استفاده نموده و بهره برداری کنید.
همچنین می توانید با تجاری سازی از فروش آن کسب درآمد کنید.
پس از خرید محصول، می‌توانید فایلهای زیر را بلافاصله دانلود کنید:

راهنمای راه‌اندازی و تشریح کارکرد مدار
فایل سورس شماتیک و PCB آلتیوم و فایل PDF شماتیک و PCB
لیست و راهنمای نصب قطعات به صورت PDF
آموزش ساخت دیمر 1000 وات AC برای اولین بار در فروشگاه Pcbcircuits با هزینه ای ناچیز در اختیار شما قرار گرفته است و امیدواریم راهگشای شما برای مقاصد شخصی و تجاری باشد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک و مخابرات

تعداد مشاهده: 4688 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Zip

تعداد صفحات: 1

حجم فایل:1,370 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • گالری تصاویر :