کتاب استراتژی توسعه بازار با رویکرد شناسایی مشتریان ایده آل و ارتباط بلند مدت با آنها

دسته بندي : کتاب » کسب و کار
توضیحات:
کتاب استراتژی توسعه بازار با رویکرد شناسایی مشتریان ایده آل و ارتباط بلند مدت با آنها، در قالب فایل pdf و ورد، تالیف محرم غفاری.

بخشی از متن فایل:
بازارامروزمحل کشمکش و نبرد برندهاست و مدیران و صاحبان کسب وکارهابا هوشمندی ویژه ای این بازاررا رصد می کنند و به این نکته کلیدی دقت نظر دارندکه محصول و خدمت جدید تخصصی به منظور بهره مندی جامعه هدف از مزایای آن درزمره اقداماتی است که سبب توسعه هرچه بیشتر بازار خواهد شد. استمرار این قبیل برنامه ها بر پایه شناخت دقیق وضعیت موجود و آگاهی از کم و کیف مطالبات و توقعات مشتریان امکان پذیر می باشد.

ضرورت بازار محوری، به عنوان یکی از ارکان توسعه بازار است زیرا که برای توسعه بازار مبتنی بر ارائه محصولات و خدمات جدید، اول باید بازاری را تعریف کنیم و بدانیم منظورمان از بازار و توسعه بازار چیست؟ یکی از روش‌های توسعه بازار هم ارائه خدمات و محصولات جدید است. توسعه بازار فقط فروش بیشتر و جذب منابع بیشتر نیست.وبایستی با نگاه به مدیریت ذائقه مشتریان،این مهم صورت پذیردو هرکسی از ظن خود وارد بازارنشود که علاوه بر تحمیل خسارت کلان به خودش ،موجب رنجش خاطر مشتریان نیز خواهد شد .

با هدف توسعه بیش ازپیش بازار و همچنین نفوذ عالمانه در بازارهای جدید می تواندگام بسیار موثری در جهت رکن اصلی توسعه بازارو بازار محوری برداست. در حوزه بازار محوری، وقتی یک بازار را به عنوان هدف انتخاب می‌کنیم، لازمه پوشش بازار و جلب رضایت مشتریان مستلزم ارائه خدمات خوب است تا از این طریق بتوانیم هم بازار مورد تعهد خود، هم بازار جانبی کسب‌وکار را پوشش دهیم.

یکی دیگر از ضرورت های توسعه بازار ،تحلیل رقباو استفاده از تحقیقات بازاریابی است.اگر به دنبال توسعه بازار هستیم، پیش‌فرض آن این است که ما در ذهن خودمان این تصور را داریم که الآن محصولات و خدماتی که داریم هنوز جذابیت‌های لازم را دارد که بتواند طیف گسترده‌تری از مردم را جذب کند و کاربرهای بیشتری را به خودش اختصاص دهد؛ اما اگر هدفمان این باشد که می‌خواهیم سراغ بازارهای جدید برویم، معنایش این است که ما الآن در بازاری که قرار داریم، دیگر فضایی برای فعالیت آن‌چنانی نمی‌بینیم، سهم جدیدی برای خودمان یا به لحاظ توانایی‌ها یا به لحاظ فعالیت‌های رقبا قائل نیستیم.

در بازاریابی می‌گویند: “بازاریابی جنگ محصولات نیست، جنگ تصورات است”؛ یعنی محصول شما نیست که جایگاه شما را در بازار تعیین می‌کند، این تصوری که دیگران نسبت به خدمات و محصولات شما دارند، قضاوتی که شکل می‌گیرد، تعیین می‌کند که در بازار آینده چه جایگاهی را کسب می‌کنید. حالا برای پیشبرد آن و برای اینکه برویم درون آن بازار؛ باید استراتژی نفوذ یا توسعه محصول یا تنوع محصول یا استراتژی‌های مختلف را پیاده‌سازی کنیم. نیازمند یک همگرایی هستیم که باید بازاریابی داخلی هم‌زمان با بازاریابی بیرونی به صورت هارمونیک عمل کند؛ یعنی ما اگر نتوانیم مجموعه پرسنل را به عنوان یک مجموعه متحد هم‌راستا و هم هدف، به حرکت دربیاوریم و انرژی لازم را در جهت پیشبرد امور نگذارند به‌طور قطع و یقین نمی‌توانیم وارد بازار جدیدی شویم و دستاورد زیادی داشته باشیم. اگر نتوانیم و این قدرت را نداشته باشیم که نیروهای خودمان را به حرکت درآوریم، خیلی نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که جامعه را به حرکت در آوریم. تولید خدمت جدید و متفاوت و متنوع یکی از گام‌های مهم درزمینه تسخیر بازارهاست، گام‌های دیگری هم باید اتفاق بیفتد، فقط تولید کردن یک محصول نیست، گام اول شناخت بازار است، گام دوم تولید محصول مبتنی بر نیاز و سلیقه و ذائقه بازار است و گام‌های مهم دیگری هم وجود دارد. ما خیال نکنیم که اگر محصولی تولید کردیم بازار را می‌گیریم، آیا ما محصولمان را به خوبی به جامعه هدفی که در نظر داریم معرفی می‌کنیم؟

اگر می‌خواهیم توسعه مبتنی بر محصول جدید داشته باشیم، باید هم بازار هدفی را که مدنظر داریم خوب بشناسیم و خوب آنالیز و تحلیل کنیم، مشتریانش را خوب و به دقت بشناسیم، طبقه‌بندی‌های لازم را انجام دهیم، پیکربندی‌های لازم اتفاق بیفتد و محصولات متناسب با آن‌ها را تأمین کنیم تا این محصولات را خوب معرفی کنیم. گام آخر ارائه خدمت هست.

فهرست مطالب:
استراتژی توسعه محصول جدید چگونه تعریف می شود؟. ۱۲
مقدمه ای بر استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۲
بازنگری تحقیقات استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۳
عوامل متمایز کننده در استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۴
رویکرد عام گرایان در مقابل خاص گرایان. ۱۴
رویکرد روش شناختی.. ۱۴
سطح تجزیه و تحلیل. ۱۵
موفقیت، شکست یا هر دو. ۱۵
اندازه گیری موفقیت.. ۱۵
انواع استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۶
شناسایی مفروضات مهم در استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۶
یافته های پایدار و مشابه. ۱۶
موضوعات کلیدی.. ۱۷
موضوعات استراتژیک و پروژه ای.. ۱۷
مطالعات خاص گرایان در تحقیقات توسعه محصول جدید. ۱۸
الف) موضوعات استراتژیک… ۱۸
گرایش استراتژیک… ۱۸
مدیریت عالی.. ۱۹
ب) موضوعات پروژه ای.. ۲۱
هماهنگی وظیفه ای.. ۲۳
معرفی مدل مرحله-دروازه در استراتژی توسعه محصول. ۲۶
استراتژی توسعه محصول. ۲۷
۱ بازار و خلاء‌های آن را بشناسید. ۲۸
۳ فرصت‌ها و تهدیدها را ثبت و پالایش کنید. ۲۹
۴ تیم خلاق بازاریابی و طراحی محصول تشکیل دهید. ۲۹
نقش و وظایف مدیر توسعه بازار. ۲۹
وظایف مدیر توسعه بازار. ۳۰
استراتژی توسعه بازار چیست؟‏ ۳۰
تجربه شکست، اهمیت نقش مدیر توسعه بازار. ۳۰
تدوین استراتژی توسعه محصول کسب و کار. ۳۱
استراتژی فعالیت در زمینه تولید محصول چیست؟. ۳۲
تولید ایده و غربالگری ایده. ۳۲
تحلیل کسب و کار چگونه انجام شود و توسعه ایجاد کند؟. ۳۳
فرآیند توسعه محصول – توسعه پیشنهادات بازار جدید. ۳۴
فرآیند توسعه محصول. ۳۵
چارچوب‌های اصلی فرایند توسعه محصول. ۳۶
پنج عنصر توسعه محصول. ۳۶
پنج مؤلفه تفکر طراحی.. ۳۶
سؤالاتی که در طول تجزیه و تحلیل به آن‌ها پاسخ داده می‌شود: ۳۷
ماتریس آنسوف ( تکنیکی برای توسعه محصول – بازار ). ۳۸
رسوخ در بازار. ۳۸
توسعه بازار. ۳۸
توسعه و تنوع محصول. ۳۹
توسعه ناهمگون. ۳۹
توجه به مشتریان قبلی.. ۳۹
فروش محصولات پرفروش.. ۳۹
شناسایی نقاط قوت.. ۴۰
شناسایی خلا رقیبان. ۴۰
حفظ مشتریان. ۴۰
چگونه استراتژی توسعه بازار بنویسیم؟ الگوهایی برای برنامه ریزی.. ۴۰
نوذ در بازار. ۴۲
راه اندازی محصولات: ۴۲
توسعه محصول. ۴۲
تغییر نام تجاری.. ۴۲
قیمت گذاری مجدد. ۴۳
توسعه بازار. ۴۳
و ...
دسته بندی: کتاب » کسب و کار

تعداد مشاهده: 9220 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf, docx

تعداد صفحات: 255

حجم فایل:14,235 کیلوبایت

 قیمت: 90,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    255صفحه فایل پی دی اف و ورد

  • گالری تصاویر :