پاورپوینت ارزیابی ریسک

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
توضیحات:
پاورپوینت ارزیابی ریسک، در 40 اسلاید.

بخشی از متن فایل:
داشتن زندگي عاري از خطر آرزو و هدف همه مردم در همه اعصار بوده است زيرا ميل به ايمني و امنيت بخش تفكيك ناپذيري از ماهيت همه انسان ها مي باشد. از طرفي ديگر بشر همواره در تلاش براي بهبود زندگي و راحتي بيشتر بوده و در اين راه سعي كرده است با ايجاد تغيير در طبيعت، متغيرهاي آن را بخدمت خود درآورد كه در اين راه همراه با دستيابي به مواد، تجهيزات، دستگاهها و به عبارتي ساده تر بخدمت گرفتن فن آوري نوين و غيره با خطرات بيشتر و همچنين جديدتري نيز مواجه گرديده است.
در گذشته برنامه هاي ايمني معمولاٌ بر اساس يك فلسفه بعد از واقعه به بررسي وكنترل حوادث مي پرداختند بدين معني كه مهندسي ايمني بعد از وقوع يك حادثه وارد عمل شده و سعي مي كرد كه با انجام تحقيقات لازم علل بروز حادثه را مشخص و از نتايج حاصله بعنوان پايه اي براي پيشگيري از وقوع حوادث مشابه استفاده كند. اين نوع فعاليت هاي ايمني منفعل دو عيب عمده داشت؛ اول اينكه بايستي حادثه اي رخ مي داد تا مهندسي ايمني بتواند وارد عمل شود كه اين امر باعث تحميل هزينه هاي زيادي مي شد و عيب ديگر آن ناتواني در شناسايي حوادث قابل قبول و قابل پيشگيري بود، بعنوان مثال در طول جنگ جهاني اول حوادث منجر به سقوط هواپيماها كه بدليل نقص ساختاري يا نقص در موتور هواپيما بوقوع مي پيوستغير قابل پيشگيري تلقي مي شدند.
با توسعه سيستم هاي حساس و پيچيده بويژه ساخت و انبار كلاهك هاي اتمي اين ايده قوت گرفت كه براي بررسي وضعيت ايمني سيستم ها ديگر نمي توان به حوادث اجازه وقوع داد لذا سعي گرديد كه روش هايي براي آناليز حوادث ابداع شود كه بتوانند پتانسيل وقوع خطر را قبل از عمليات يك سيستم شناسايي كنند و نتيجه اين تلاش ها باعث شد كه امروزه ايمني سيستم بر اساس يك برنامه طرح ريزي شده، داراي نظم، سازماندهي شده و در قالب يك فرايند قبل از واقعه در آيد كه بر پايه روش آناليز كنترل قرار دارد در فلسفه امروزي ايمني سيستم تأكيد بر روي سطح قابل قبول از ايمني در فاز طراحي و قبل از توليد و ارزيابي خطرات سيستم قبل از تحميل خسارات مي باشد.
قلب ايمني سيستم، آناليز خطر است؛ يك فرايند مؤثر آناليز خطر در طول عمر سيستم ستون و چهارچوبي خواهد بود كه كل اجزاء بدنه برنامه ايمني سيستم بر روي آن استوار خواهد شد. البته بايستي در نظر داشت كه ايمني سيستم تنها آناليز نقص نيست زيرا خطر يك اصطلاح جامع تر از نقص است كه شامل ريسك خسارات و جراحات نيز مي شود، لازم بذكر است كه كاربرد درست ايمني سيستم نيازمند بكارگيري دقيق روشهاي مهندسي به همراه كنترلهاي مديريتي لازم جهت اطمينان از كاربرد دقيق و اقتصادي آنهاست لذا فعاليتهاي ايمني
سيستم را مي توان در دو دسته كلي فعاليتهاي مهندسي و فعاليت هاي مديريتي تقسيم بندي كرد.

فهرست مطالب:
مقدمه
تعاریف و اصطلاحات
تاریخچه ایمنی
فرآیند ایمنی سیستم
معیار و اولویت ها در ایمنی سیستم
بررسی کمی ریسک
اصول و تعهدات مدیریت
روش های آنالیز خطرات
نتیجه گیری
منابع
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 13951 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:7,423 کیلوبایت

 قیمت: 23,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت

  • گالری تصاویر :